Toshiba blogi: Tulostusta palveluna? Onnistuu!

Mielestäni Toshiba Tec:n tarjoama PaaS -palvelu on lajissaan ainutlaatuinen. Markkinoilla puhutaan nimittäin PaaS -palveluista, mutta kun palvelusisältöä tarkastelee lähemmin, voi havaita, että ne onkin rakennettu perinteisten leasing-sopimusten ja -laitteiden ympärille. Meidän lähestymistapamme poikkeaa täysin valtavirrasta, sillä PaaS -palvelumme taustalla eivät pyöri laitteiden leasing-sopimukset ja korkeat laitekustannukset. Olemme rakentaneet palvelun siten, että asiakkaamme maksavat tulostimista ainoastaan silloin kun niitä käytetään eli per tulostettu sivu. Me siis omistamme laitteet, jolloin ne eivät paina asiakasyrityksen taselaskelmaa. Uskon, että tämä on kiinnostava uutinen minkä tahansa yrityksen talousjohdolle!

Parasta palvelumallissa on mielestäni kuitenkin se, että voimme näin rakentaa asiakkaittemme kanssa aidon kumppanussuhteen, jossa istumme samassa veneessä ja soudamme samaan suuntaan. Mihin ajatukseni perustuu? Siihen, että toimitamme asiakkaalle aina vain oikea-aikaista ja oikein mitoitettua tulostuspalvelua. Lähtökohtamme on se, että Toshiban PaaS -palvelumalli ei ole projekti vaan prosessi, jonka sisällä asiakkaan tarpeet voivat elää. Me reagoimme toimittajana proaktiivisesti ja joustavasti muutoksiin, jotta asiakkaan tulostusympäristö on aina oikeanlainen.

Palvelumalli pitää sisällään myös monia muita hyötyjä. Kun yritys maksaa vain tulostetuista sivuista, emme seisota asiakkaan tiloissa turhia laitteita. Jos asiakkaamme joutuu vaikkapa sulkemaan toimipisteen, jossa hänellä on toimittamamme tulostin, noudamme laitteen nopeasti pois. Tai päinvastoin, jos asiakkaamme avaa uuden toimipisteen tai tulostustarpeet laajenevat, toimitamme uudet laitteet. It´s as simple as that!

Toshiban PaaS -palvelu edistää myös omalta osaltaan yhteiskunnallisesti merkittävää kiertotaloutta, sillä voimme kierrättää käytössä olleita laitteita asiakkaalta toiselle. Tarjoamme palvelusopimukseen aina täyden ylläpidon ja tukipalvelut, joten me vastaamme siitä, että tulostimet ovat aina priimakunnossa – olipa sitten kyse uudesta tai vähän käytetystä laitteesta.

Saatat pohtia, miten tieto tulostettujen sivujen lukumäärästä generoituu asiakasyritykseltä meille ja edelleen laskuksi? Helposti. Toshiban tulostimet ovat älylaitteita, jotka ovat kiinni pilvipalvelussa. Tulostin siis raportoi meille tulostettujen sivujen lukumäärän, ja lasku muodostuu automaattisesti toteutuneen käytön mukaan. Laitteemme ennakoivat pilvipalvelun kautta myös laitehuollot. Helppoa ja näppärää!

Olemme tarjonneet Toshiban PaaS -palvelua tähän saakka lähinnä suuryrityksille, mutta nyt palvelumallia on muokattu siten, että se soveltuu mainiosti myös pienempien yritysten tarpeisiin. Palvelumme skaalautuu siis joustavasti kaikenkokoisille yrityksille.

Jos kiinnostuit aiheesta, ota rohkeasti yhteyttä!

Harri Salokangas
Toshiba Tec Nordic Ab
harri.salokangas@toshibatec.fi
gsm 040 738 0369

Toshiba blogi: Tulostusta palveluna? Onnistuu!