Referenssitarinat

Lumon ja Hilti On! Track – ryhtiliike kalustonhallintaan

Commia tuottaa avaimet käteen -palveluna referenssitarinoita Hilti Suomelle.

Lumonissa havahduttiin tilanteeseen, jossa asentajien työkalujen hankintaprosessi ja  hallinnointi ei ollut kunnolla kontrollissa. Hilti ON!Track  -digitaalinen kalustonhallinta toi rotia ja tehoa kokonaisprosessiin.

Lumon yhtiöt on parvekejulkisivu- ja terassituotteiden myyntiin, valmistukseen ja asennukseen keskittynyt kansainvälinen konserni, jonka yli miljoona asiakasta ovat tehneet yhtiöstä markkinoiden johtavan parvekelasi- ja kaidevalmistajan. Kasvuvauhti on ollut kovaa niin kotimaan kuin ulkomaan markkinoilla.
– Yhtiömme on ollut jo pitkään positiivisella kasvu-uralla ja näyttää siltä, että nousujohteinen trendi jatkuu edelleen, hankintajohtaja Antti Aholainen kertoo.

Lumonin kantavana ajatuksena on pitää koko tuotantoketju omissa käsissä valmistuksesta asennuksiin saakka. Asennusten osalta se tarkoittaa, että asennustöitä tekee koko Suomen kattavasti kehityspäällikkö Olli Hartikaisen mukaan noin parisataa asentajaa, jotka luonnollisesti tarvitsevat päivittäisessä työssään ensiluokkaisia asennustyökaluja ja -laitteita.

Wanted! ryhtiliike kalustonhallintaan

Aholaisen mukaan Lumonissa havahduttiin muutama vuosi sitten tilanteeseen, jossa yhtiön kalustonhallinta ja -hankinnat hoidettiin ilman kunnollista kontrollia.
– Taustalla oli tyypillinen kasvuyrityksen tilanne, jossa työkalujen hankinnat, niiden hallinnointi ja omistajuus olivat jääneet nopean kasvun jalkoihin. Meiltä puuttui kattava kokonaiskuva siitä, millaisia työkaluja meillä oli käytössä ja kenen käytössä ne olivat. Hankintoja tehtiin tarpeeseen, mutta heppoisin perustein, mikä luonnollisesti nosti vuosittaisia hankintakustannuksia.

– Työkalujen ja -laitteiden hankintakulttuuri kaipasi kehittämistä. Jos laitteeseen tuli vika, ostettiin tilalle uusi, huoltoja ei hoidettu järjestelmällisesti ja takuukorjauksetkin jäivät usein hyödyntämättä. Oli päivänselvää, että koko prosessi oli saatava paremmin haltuun, Hartikainen lisää.

24/7 digitaalinen näkymä koko laitekantaan

Lumonilla alettiinkin pohtia, oliko ylipäätään järkevää omistaa koneet, laitteet ja työkalut itse vai olisiko leasing-palvelu kustannustehokkaampi vaihtoehto.
– Päädyimme Hilti ON!Track -kalustonhallinta- ja käyttöomaisuuden hallintapalveluyhdistelmään, joka tarjosi meille joustavuutta ja läpinäkyvyyttä digitaalisella palvelullaan. Käynnistimme yhteistyön koneiden ja laiteiden leasingin osalta ja otimme kylkeen mukaan kaluston digitaalisen seurannan, Aholainen valottaa. Lue tarina loppuun Hiltin verkkosivuilta >>

Copyright © 2020 Viestintätoimisto Commia | Tietosuojaseloste
Design: By Joan