Sisällöntuotanto

Eläimellistä verkkokauppaa Suomesta Ruotsiin

Olini Oy on onnistunut siinä, mistä moni suomalaisyritys vain haaveilee. Yhtiö on valloittanut ruotsalaisten sydämet lemmikkien Nutrolin® -ravintoöljyillä. Menestyminen verkkokauppavetoisesti Ruotsissa on osoittanut, että yhtiöllä on toimiva resepti laajentua uusille markkinoille.

Lohjan Saukkolassa, entisessä meijerissä pakataan kovaa vauhtia lemmikkien ravintoöljyjä suomalaisille ja ruotsalaisille kuluttajille. Nutrolin® -tuotteet eivät ole mitä tahansa öljyjä, vaan high-tech -täsmätuotteita eläimille.

– Tuotekehityksen taustalla on vahva tieteellinen osaaminen. Nutrolin®-tuotekehityksestä vastaava eläinravitsemuksen tohtori, Mikko Griinari, on tehnyt laaja-alaista tutkimustyötä öljyjen ja rasvahappojen parissa ja kehittänyt ainutlaatuiset täsmäomegat, joilla voidaan hoitaa vaikkapa koiran nivelrikkoa tai auttaa urheiluhevosen tuki- ja liikuntaelinten palautumista kovan fyysisen suorituksen jälkeen. Tieteellisyys ja korkea laatu ovat saaneet kuluttajat Suomessa ja Ruotsissa luottamaan meihin, Olini Oy:n toimitusjohtaja Anna-Liisa Lundell kertoo.

Ruotsin markkina vetää verkossa

Lundell onkin innoissaan siitä, että Nutrolin-tuotteita menee Ruotsiin kovalla vauhdilla.

– Tiesimme, että ruotsalainen eläinharrastaja satsaa eläimiin, mutta kasvuvauhti on yllättänyt meidät. Ruotsin myyntimme ennakoidaan tuplaantuvan tänäkin vuonna eli kasvu jatkuu vahvana.

Yhtiö on löytänyt menestysreseptin, jolla tavoittaa ruotsalaiset eläinharrastajat.

– Rakensimme omasta verkkokaupastamme myynnin veturin ja nyt myynnin kasvu tulee pääosin verkkokauppamyynnistä. Sivustomme on ”kotipesä”, josta olemme luoneet eläinharrastajien median asiantuntijasisältöineen. Markkinointi tapahtuu sosiaalisessa mediassa.

Kohti kansainvälisiä markkinoita

Onnistuminen Ruotsin markkinoilla on antanut yhtiön johdolle pontta kansainvälistymiseen.

– Olemme kasvaneet tähän saakka maltilla, mutta nyt on tullut hetki skaalata liiketoiminta uusille markkinoille. Olemme jännän äärellä, sillä kasvu on tehty tähän saakka omin voimin ja tulorahoituksella, mutta kansainvälistyminen vaatii rahoituspohjan laajentamista ja rekrytointeja. Seuraavaksi tähtäimessä ovat muut Pohjoismaat, Keski-Eurooppa ja Yhdysvallat ja se vaatii lisää innokkaita käsipareja työskentelemään huipputuotteittemme parissa.

Teksti: Commia/Mia Heiskanen

Copyright © 2020 Viestintätoimisto Commia | Tietosuojaseloste
Design: By Joan